26 Şubat 2011 Cumartesi

Çalışan kadınlar için sağlıklı beslenme

Çalışan kadınların çoğu, iş hayatının getirdiği stres ve zamansızlıktan dolayı sağlıklı beslenemediğini söyler. Çalışanlar için sağlıklı beslenme önerileri..

Sabah
Yeni haftanın ilk günü, pazartesi sendromu yaşanır. Sabah kahvaltıda serotonin (mutluluk hormonu) düzeyini arttırmak için, bir bardak süt ve bir adet muz tüketebilirsiniz. Diğer alternatif ise, bir bardak süt ile 2 tatlı kaşığı pekmez olabilir. Böylece beden ve zihin aktiviteleriniz artacaktır.
Öğle
İşiniz ne kadar yoğun olursa olsun, öğle yemeğini atlamayın. Öğle yemeğinde 1 kase yoğurt tüketmenizde fayda var. Çoğu kişi yoğurdun uyku getireceğinden endişe ettiği için yoğurt yemez. Ancak bu besin böyle bir etki yapsa bile, sadece ilk 30 dakika için geçerlidir. Daha sonra sizi rahatlatıp iş performansınızı yükseltecektir.

Ara

Öğle ve akşam yemeği arasında uzun bir süre olduğu için, enerjinizi arttıracak yiyeceklere yönelmelisiniz. 5 adet ceviz, 200 gram meyve gibi alternatifleri değerlendirebilirsiniz.
Akşam
Sizi bütün hafta zinde tutacak protein ağırlıklı besinleri tercih etmelisiniz. Ancak beslenme çeşidinizi seçerken, haftanın 5 günü beyaz et (tavuk, balık), haftanın iki günü kırmızı et tercih etmeye dikkat edin.
Her gün omega-3 desteği almak sizin için faydalı olacaktır. Uzmanlar, balık ve deniz ürünlerinin, kanser dahil olmak üzere kalp hastalıklarına ve diyabete iyi geldiğini belirtiyorlar.


EmojilerEmojiler

Bu sitenin içeriği yazarın özgün paylaşımlarından ve muhtelif sitelerden derlenen alıntılardan ibarettir.